پرورش قرقاول

آموزش تخصصی پرورش قرقاول

پرورش قرقاول

آموزش تخصصی پرورش قرقاول

۳ مطلب در آذر ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

سلام دوستان با یک مطلب جدید در خدمت شما عزیزان هستیم.

در این ویدیو شما با جوجه های تازه به دنیا آمده قرقاول ها اشنا خواهید شد. 


با توجه به اینکه وبلاگ اجازه قرار دادن ویدیو رو نمیده 


بنابراین لینک شو میزارم تا خودتون برید و ویدیو رو به صورت مستقیم مشاهده کنید و اگر خواستید دانلود کنید.


https://tv.eig-shop.com/watch/جوجه-کشی-از-تخم-نطفه-دار-قرقاول_rL58QkerxPbldjq.html

  • حسن بیگی
  • ۰
  • ۰
نکات کلیدی در تغذیه قرقاولیک نکته مهم که باید در تغذیه تمامی پرندگان از جمله قرقاول رعایت شود این است که جوجه های یک روزه این پرنده پس از هچ نیازی به غذا ندارند زیرا ذخیره زرده موجود در داخل بدن آن ها انرژی لازم برای یک روز را تامین می کند. در تغذیه قرقاول ها مواد غذایی مانند سویا و ذرت جایگاه مهمی دارند.تغذیه قرقاول در طبیعتدانه ها مواد غذایی مورد نیاز برای تغذیه قرقاول در طبیعت را شامل می شوند. این دانه ها عبارتنداز دانه های تمشک کوهی ، ترنجبین وعرعر. همچنین حشراتی مانند مورچه و کرم نیز در تغذیه قرقاول ها به کار گرفته می شوند. با اطمینان زیادی می توان گفت که در جنگل های سرپوشیده از بوته های تمشک وحشی قرقاول زندگی می کند.جوجه کشی قرقاول از اوایل بهار انجام می گیرد ، به همین دلیل باید در این مرحله به تغذیه پرنده رسیدگی بیشتری کرد. با اضافه کردن ، گندم ، یولاف و چاودار می توان به افزایش قدرت جوجه کشی قرقاول ها کمک کرد. برگ های شبدر نیز از عوامل افزایش دهنده میزان تخم گذاری قرقاول ها هستند.تغذیه قرقاول ها در زمان جوجه کشینقش تغذیه قرقاول در سلامتی پرندههمانطور که تغذیه صحیح واصولی نقش مهمی در سلامتی پرنده ایفا می کند ، تغذیه نادرست می تواند تغذیه پرنده را تحت تاثیر قرار دهد. قرقاول هایی که تغذیه درستی دارند چشمانشان روشن و براق است و پرهای درخشان دارند. در حالی که قرقاول هایی که از تغذیه صحیح و اصولی بهره نمی برند ، چشمان سست و کدر دارند ، پرهایشان درخشان نیست و در پشت آن ها خمیدگی دیده می شود.اجزای تشکیل دهنده تغذیه قرقاولدر مزارع پرورش قرقاول از جیره های غذایی مرغ و بلدرچین برای تغذیه این پرندگان استفاده می شود. جیره غذایی نخصوص قرقاول از دانه هایی مانند گندم ، ارزن و جو تشکیل می شود. قرقاول تغذیه گندم سیاه را ترجیح می دهد که البته از قیمت مناسب تری هم نسبت به سایرپرندگان برخوردار است. 
در دادن آب به این پرندگان باید دقت داشته باشید که کیفیت لازم را داشته باشد و عاری از هرگونه آلودگی باشد. بنابراین باید تمام نکات بهداشتی را در نگهداری و شستشوی ظروف آب لحاظ کنید. آب داخل آبخوری ها را باید هر روز دو بار عوض کرده و از وارد شدن مدفوع و سایرآلودگی ها به ظرف جلوگیری کنید.
برای مطالعه اطلاعات کامل در مورد قرقاول ها می توانید به وب سایت eig-shop مراجعه فرمایید. 
  • حسن بیگی
  • ۰
  • ۰

در این مطلب از وبلاگ پرورش قرقوال می خواهیم شما را با نحوه شروع پرورش قرقاول آشنا کنیم.خب همانطور که میدانید قرقاول ها پرنده هایی هستند که قابلیت پرواز دارند پس برای پرورش آنها نیاز به یک فضای سر بسته دارید.

این فضا می تواند به صورت توری باشد یا در انباری یا اتاق باشد، بهتر است به صورت توری باشد تا دچار بیماری نشوند. 

پس از تهیه مکان مورد نظر نوبت به خرید قرقاول ها می رسد، شما می توانید به دو روش عمل کنید. راه ال اینه که تعداد تخم نطفه دار بخرید و اون ها رو درون دستگاه جوجه کشی بزارید، بهترین دستگاه دستگاهیه که کاملا اتوماتیک باشه مثل اسکندری که درصد جوجه کشی شما بالا بره

یا می توانید تعدادی جوجه یک روزه بخرید و از آنها مواظبت کنید تا بزرگ شوند. طبیعتا تخم نطفه دار قرقال از جوجه یک روزه آن ارزان تر است.

در پست های بعدی در مورد تغذیه قرقاول صحبت خواهد شد. 

  • حسن بیگی