پرورش قرقاول

آموزش تخصصی پرورش قرقاول

پرورش قرقاول

آموزش تخصصی پرورش قرقاول

  • ۰
  • ۰

قرقاول پرنده ای از بالا راسته غازماکیان سانان و راسته ماکیان سانان است. قرقاول بومی در یونان، بلغارستان و همچنین در بیشتر نقاط آسیا یافت می شود و توسط انسان ها به نقاط دیگر جهان فرستاده شده است. جمعیت قرقاول ها افت شدیدی کرده است اما خوشبختانه در خطر انقراض نیست. این پرنده به دلیل دم بلند و سبک راه رفتن منحصر به فردی که دارد جزو عجیب ترین پرندگان جهان به حساب میرود. ما در این مقاله اطلاعات مختصری را در مورد قرقاول آمریکایی برای شما جمع آوری کرده ایم.

نگاهی کلی به زندگی قرقاول آمریکایی
به طور کلی 5 نوع از نژادهای قرقاول در بازار ایران خرید و فروش می شوند. این نژاد ها عبارتند از قرقاول بومی ایرانی، قرقاول آمریکایی، قرقاول سیلور، قرقاول بلژیکی و پاکستانی.
ویژگی ظاهری جالب قرقاول آمریکایی که سبب تفاوت این نژاد با سایر نژاد ها شده است وجود حلقه ای سفید رنگ دور گردن آن می باشد. قرقاول آمریکایی سالانه 100 عدد تخم میگذارد که در حدود 50 درصد آنها به جوجه تبدیل می شوند.
اکثر قرقاول های نگهداری شده جنبه زینتی دارند اما از بین آنها قرقاول امریکایی به دلیل قیمت پایینی که نسبت به سایر نژاد ها دارد معمولا به عنوان پرنده گوشتی نیز استفاده می شود.

تغذیه قرقاول آمریکایی چگونه است
در حالت کلی در پرورش هر نوع پرنده ای داشتن یک جیره غذایی مقوی و مناسب تاثیر فراوانی در رشد و وزن گیری پرنده دارد. تغذیه قرقاول نسبت به سایر طیور کمی متفاوت است. این نژاد از جوجگی نیاز به یک جیره غذایی سرشار از مواد مغذی و مقدار فراوانی پروتئین دارد. جیره غذایی قرقاول ها می تواند از ذرت، گندم، جو، نمک، حشرات، سویا،  پودر صدف و مکمل های ویتامینی تشکیل شود. البته قابل ذکر است درصد پروتئین مصرفی بسته به سنی که قرقاول در آن قرار دارد تغییر می کند.

نسبت حجم آب به غذای مصرفی
آب مصرفی قرقاول های آمریکایی به طور متوسط در یک روز با دمای معتدل، دو برابر جیره مصرفی همان روز آنها برآورد شده است. بنابراین آبی سالم و خنک برای قرقاول ها از اهمیت بالایی برخوردار است. البته آب بسیار سرد یا گرم نیز مشکل ساز می شود. توجه کنید که ظرف آبخوری آنها نباید به گونه ای باشد که جوجه ها توانایی وارد شدن به آن را داشته باشند.

ویژگی رفتاری قرقاول
تمامی نژاد قرقاول ها طبیعتی آرام دارند و همین دلیل سبب شده سر و صدای زیادی تولید نکنند. بنابراین صدایی که قرقاول نر از خود ایجاد میکند بسیار کوتاه و آرام است و همچنین در طول روز 2 الی 3 بار صدای آنها را می شنوید.

قرقاول آمریکایی چقدر عمر میکند
به دلیل اینکه قرقاول آمریکایی برای مصارف خوراکی پرورش داده می شود. بعد از 16 هفته به وزن 2 الی 3 کیلوگرم رسیده و به کشتارگاه ها فرستاده می شوند. اما عمر این نژاد در طبیعت در حدود 7 الی 15 سال می باشد. اما در برخی موارد به عنوان پرده زینتی نیز نگهداری می شود.


نتیجه
این نژاد پرنده ای با مقاومت بدنی بالا همراه با وزن گیری متوسط است. در گذشته های دور قرقاول ها به دلیل گوشت لذیذی که داشتند مورد توجه شکارچیان فراوانی بودند امروزه نیز با دانستن اینکه گوشت قرقاول از پروتئین بالا،  چربی کم و نیز انواع ویتامین ها تشکیل شده است، محبوبیت بالایی در بین مردم دارد. بنابراین فکر کردن به پرورش قرقاول آمریکایی به عنوان یک شغل پر درآمد می تواند ایده خوبی باشد.   

  • ۰۰/۰۶/۰۷
  • حسن بیگی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی