پرورش قرقاول

آموزش تخصصی پرورش قرقاول

پرورش قرقاول

آموزش تخصصی پرورش قرقاول

  • ۰
  • ۰

 

همانطور که می دانید هر تولید کننده دستگاه جوجه کشی ، شانه های مخصوصی را نیز برای دستگاه های خود تولید می کند. اما اغلب شانه ها دارای شکل و شمایل مشابهی هستند. برخی از آنها مخصوص یک نوع پرنده تولید می شوند و برای هر نوع پرنده باید شانه مخصوص به آن را تهیه کرد. اغلب به آنها شانه حفره ای نیز گفته می شود.

بنابراین اگر دستگاه شما دارای شانه جوجه کشی حفره ای یا زنبوری مانند است باید به اندازه تخم قرقاول های خود توجه کنید و یک شانه مناسب برای آن تهیه کنید.

اما اگر دستگاه شما دارای شانه همه کاره است، نیازی به خرید شانه اضافی نیست ، کافیه که فاصله بین تیغه ها را تغییر دهید تا تخم ها به شکل ثابتی در داخل سبد قرار بگیرد. در اکثر دستگاه های استاندارد و امروزی از شانه های همه کاره استفاده می کنند بنابراین سعی کنید از دستگاه های دارای همین شانه استفاده کنید تا در هزینه های خود صرفه جویی کنید

برخی از دستگاه ها نیز دارای غلتک هستند و نیازی به شانه ندارند، در صورتی که دارای چنین دستگاهی هستید کافیست تخم های قرقاول را بر روی غلتک ها قرار دهید تا دوره ستر تکمیل شود پس از آن می توانید ، تخم ها را به منظور ورود به دوره هچر، وارد سبدهای هچ کنید.

اگر می خواهید برای تخم های قرقاول خود شانه خریداری کنید حتما به جنس بدنه آن توجه کنید چون شانه های ضعیف به مرور زمان در اثر دما و رطوبت داخل دستگاه نرم شده و بوی نامطبوع و حتی گازهای آلاینده از خود متصاعد خواهد کرد که برای تخم ها مضر است و می تواند سبب خفگی جنین در داخل تخم شود. 

  • ۰۰/۰۲/۰۶
  • حسن بیگی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی