پرورش قرقاول

آموزش تخصصی پرورش قرقاول

پرورش قرقاول

آموزش تخصصی پرورش قرقاول

  • ۰
  • ۰

غاز یکی از پرندگان بومی می باشد که بخصوص در شهر های شمالی کشور به صورت گسترده ای نگهداری میشود . تمامی افرادی که علاقه مند به نگهداری از این پرنده ی زیبا می باشند، تمایل زیادی به جوجه داشتن از غاز دارند. غاز تخم گذاری محدودی دارد و از این نظر ارزش تخم آن بسیار بالاست . بیشتر سعی میشود که تخم های غاز نطفه دار شود و بسیار کم تخم غاز به منظور مصرف عادی به بازار عرضه میشود .

جوجه اوری غاز نیازمند یکسری شرایط مخصوصی می باشد . با مهیا کردن این شرایط تخم گذاری و جوجه اوری آسان خواهد شد.

شرایط مناسب برای جوجه اوری غاز :

تعذیه مناسب : اولین فاکتور مهیا کردن تغذیه مناسب برای غاز می باشد. تغذیه نباید از آشغال سبزی و ... باشد . تغذیه باید تمامی نیازهای پرنده را تامین کند . بخصوص اینکه باید میزان کلسیم بالایی داشته باشد. از این رو بهتر است از جیره مخصوص طیور برای این دوره استفاده شود . این جیره ها به صورت کیلویی و فله ای قابل تهیه م باشند. در کنار این جیره استفاده از سبزی های تازه و همینطور مولتی ویتامین های مخصوص هم میتواند پرنده را برای جوجه اوری اماده کند .

چرا در محیط : غاز عادت به چرا و بخصوص قرار گرفتن در داخل اب دارد . از این رو بهتر است شرایطی را برای این پرنده مهیا سازید تا بتواند در زمان های استراحت به خوبی گردش کرده و ابتنی کند .

از سویی دیگر امکان چرا و خوردن از جانوران و ریشه ی گیاهان نیز برای این پرنده بسیار مفید می باشد .

لانه : این پرنده برای تخم گذاری مناسب نیاز به یک لانه مناسب دارد. لانه باید در محیطی تاریک و بسیار کم سروصدا قرار داشته باشد . کم سروصدا بودن تاثیر بسیاری دارد از این رو که پرنده دچار استرس نشده و کار خود را به خوبی انجام خواهد داد. کف محیط باید با پوشال پوشانده شده باشد تا از این نظر هم مشکلی متوجه پرنده نشود .

تعداد نر به ماده : یکی از مهمترین موارد در جوجه کشی توجه به نسبت نر به ماده می باشد . این مورد در قوی بودن نطفه ها و تاثیر انها در سلامت جوجه متولد شده بسیار مهم می باشد. اگر تعداد ماده بالا باشد و نر کم ، نطفه در ماده های اخری ضعیف شده و یا به جوجه تبدیل نمیشود و یا اینکه جوجه ضعیفی متولد خواهد شد.

 

رعایت یکی دو مورد از موارد بالا کافی نیست و تمامی موارد باید در حد نیاز و استاندارد رعایت شود تا شرایط مناسبی برای جوجه اوری پرنده ها اتفاق بیفتد.

 

  • ۰۰/۰۳/۲۴
  • حسن بیگی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی