پرورش قرقاول

آموزش تخصصی پرورش قرقاول

پرورش قرقاول

آموزش تخصصی پرورش قرقاول

  • ۰
  • ۰
نکات کلیدی در تغذیه قرقاولیک نکته مهم که باید در تغذیه تمامی پرندگان از جمله قرقاول رعایت شود این است که جوجه های یک روزه این پرنده پس از هچ نیازی به غذا ندارند زیرا ذخیره زرده موجود در داخل بدن آن ها انرژی لازم برای یک روز را تامین می کند. در تغذیه قرقاول ها مواد غذایی مانند سویا و ذرت جایگاه مهمی دارند.تغذیه قرقاول در طبیعتدانه ها مواد غذایی مورد نیاز برای تغذیه قرقاول در طبیعت را شامل می شوند. این دانه ها عبارتنداز دانه های تمشک کوهی ، ترنجبین وعرعر. همچنین حشراتی مانند مورچه و کرم نیز در تغذیه قرقاول ها به کار گرفته می شوند. با اطمینان زیادی می توان گفت که در جنگل های سرپوشیده از بوته های تمشک وحشی قرقاول زندگی می کند.جوجه کشی قرقاول از اوایل بهار انجام می گیرد ، به همین دلیل باید در این مرحله به تغذیه پرنده رسیدگی بیشتری کرد. با اضافه کردن ، گندم ، یولاف و چاودار می توان به افزایش قدرت جوجه کشی قرقاول ها کمک کرد. برگ های شبدر نیز از عوامل افزایش دهنده میزان تخم گذاری قرقاول ها هستند.تغذیه قرقاول ها در زمان جوجه کشینقش تغذیه قرقاول در سلامتی پرندههمانطور که تغذیه صحیح واصولی نقش مهمی در سلامتی پرنده ایفا می کند ، تغذیه نادرست می تواند تغذیه پرنده را تحت تاثیر قرار دهد. قرقاول هایی که تغذیه درستی دارند چشمانشان روشن و براق است و پرهای درخشان دارند. در حالی که قرقاول هایی که از تغذیه صحیح و اصولی بهره نمی برند ، چشمان سست و کدر دارند ، پرهایشان درخشان نیست و در پشت آن ها خمیدگی دیده می شود.اجزای تشکیل دهنده تغذیه قرقاولدر مزارع پرورش قرقاول از جیره های غذایی مرغ و بلدرچین برای تغذیه این پرندگان استفاده می شود. جیره غذایی نخصوص قرقاول از دانه هایی مانند گندم ، ارزن و جو تشکیل می شود. قرقاول تغذیه گندم سیاه را ترجیح می دهد که البته از قیمت مناسب تری هم نسبت به سایرپرندگان برخوردار است. 
در دادن آب به این پرندگان باید دقت داشته باشید که کیفیت لازم را داشته باشد و عاری از هرگونه آلودگی باشد. بنابراین باید تمام نکات بهداشتی را در نگهداری و شستشوی ظروف آب لحاظ کنید. آب داخل آبخوری ها را باید هر روز دو بار عوض کرده و از وارد شدن مدفوع و سایرآلودگی ها به ظرف جلوگیری کنید.
برای مطالعه اطلاعات کامل در مورد قرقاول ها می توانید به وب سایت eig-shop مراجعه فرمایید. 
  • ۹۷/۰۹/۱۵
  • حسن بیگی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی