پرورش قرقاول

آموزش تخصصی پرورش قرقاول

پرورش قرقاول

آموزش تخصصی پرورش قرقاول

  • ۰
  • ۰

دستگاه های جوجه کشی دارای ویژگی های مختلفی هستند که امکان تقسیم بندی انها به دستگاه های جوجه کشی ساده تا حرفه ای مهیا شده است . در این پست به بررسی حداقل امکانات و امکانات یک دستگاه جوجه کشی حرفه ای خواهیم پرداخت.

دستگاه های جوجه کشی ساده :

این سری از دستگاه های جوجه کشی دارای شانه ها در مدل های مختلف ، حتی مدل همه کاره، دارای سنسور که بسته به تولید کننده در مدل های مختلف قابل استفاده می باشد ، دارای موتور چرخشی مخصوص و دارای یک کنترل با نمایشگر های محدود می باشد . در دستگاه های جوجه کشی ساده سیستم رطوبت غالبا به صورت دستی طراحی می شود تا هزینه های کاربر را کاهش دهد. همچنین در این دستگاه ها از کنترلرهای پیشرفته استفاده نمیشود و کنترلر بیشتر توانایی نمایش دما و رطوبت را خواهد داشت .

به طور کلی میتوان گفت که این دستگاه ها فاقد هرگونه اپشن و ویژگی خاصی می باشند. بسیاری از تولید کننده ها امکان انتخاب پرنده را در این نوع از دستگاه ها قرار میدهند تا کاربر بدون اشنایی با دستگاه جوجه کشی نیز امکان جوجه کشی مناسب از تخم پرندگان را داشته باشد.

دستگاه های جوجه کشی حرفه ای :

در دستگاه های جوجه کشی حرفه ای امکانات به نسبت بیشتری برای جوجه کشی فراهم می شود. بسیاری از قسمت ها عملکرد دقیقتر و کاملتری داشته و از سویی دیگر امکان انجام تغییرات حرفه ای توسط کاربر نیز فراهم میشود . در دستگاه جوجه کشی حرفه ای غالبا از سنسورهای حرفه ای دما و رطوبت استفاده میشود. این سنسور ها در کارهای حساسی مورد استفاده قرار میگیرند و از این رو دقت به نسبت بالاتری نسبت به سنسورهای معمولی دارند و مشخصا این امر سبب افزایش قیمت انها نسبت به نمونه های معمولی نیز میشود.

سیستم چرخش در این نوع از دستگاه های ممکن است حتی به صورت 360 درجه ی کامل نیز پیکربندی شود که از پیشرفته ترین حالت های ممکن می باشد. سیستم های جوجه کشی حرفه ای بیشتر از شانه های همه کاره برای جوجه کشی استفاده میکنند.

از دیگر مواردی که در بیشتر این دستگاه ها قابل مشاهده می باشد استفاده از سیستم های رطوبت رسانی اتوماتیک می باشد که کار رطوبت رسانی را به صورت تماما اتوماتیک و در هماهنگی کامل با کنترلر انجام میشود. کنترلر این دستگاه ها دارای مدارهای پیچیده ای می باشد که امکانات به نسبت بیشتری همچون امکان نمایش نوع چرخش تخم ها ، دما ، رطوبت ، اکسیژن و ... را برای کاربر فراهم میکند.

این کنترلر ها امکانات مدیریتی زیادی دارند و از این رو کاربر می تواند بیشتر از پیش بر جوجه کشی تسلط پیدا کرده و عملیات تنظیم موارد مختلف دستگاه را شخصا انجام دهد.

  • ۰۰/۰۱/۰۳
  • حسن بیگی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی