پرورش قرقاول

آموزش تخصصی پرورش قرقاول

پرورش قرقاول

آموزش تخصصی پرورش قرقاول

  • ۰
  • ۰

سلام دوستان عزیز

در این مطلب می خوام شما را بامهم ترین بیماری های قرقاول ها آشنا کنم و روش هایی را برای پیشگیری از بیمار شدن این پرنده نازنین ارائه بدم. 

خب قبل از همه چیز بگم که قرقاول نیز مثل هر پرنده دیگری در برابر حملات میکروبی و ویروسی قرار می گیرند و در صورتی که فرد پرورش دهنده در تغذیه و محیط آنها بهداشت لازم را رعایت نکند، بیمار شدن اونها حتمی خواهد بود. 

اما در مورد مهم ترین بیماری های قرقاول ها می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

 

سرشماری قرقاول از ۱۱ زیستگاه شهرستان شفت آغاز شد

 

الف - نیوکاسل :

ایم بیماری تقریبا در بین همه پرنده ها شایع است و یک عامل ویروسی دارد که از طریق پرنده ها و موجودات وحشی به پرنده های اهلی منتقل می شود. از علایم این بیماری فلجی و مرگ است .

 

ب - کوکسیدیوز :

یکی دیگر از مهم ترین بیماری های طیور کوکسیدیوز است که بر اثر عدم رعایت بهداشت محیطی به وجود می اید، از علایم ان عفونت روده ، اسهال خونی ، بی اشتهایی ، سرگیجه و در نهایت مرگ است. 

در واقع کوکسیدیوز از عامل انگلی سرچشمه می گیرد که به صورت طبیعی در فضولات پرنده ها وجود دارند و در صورت ورود به بدن پرنده ها رشد نموده و باعث بیماری آنها می شود. بنابراین اگر پرورش دهنده فضولات کف سالن را مرتبا تمیز کند و مانع از تغذیه قرقاول ها از فضولات شود، به نوعی از ابتلای پرندگان به این بیماری جلوگیری کرده است. 

 

ج - آنفولانزا :

این بیماری نیز یک عامل ویروسی دارد که از طریق تماس پرنده های وحشی با قرقاول ها و یا هم غذا شدن با آنها به وجود می اید، بنابراین اکیدا توصیه می شود که از پرنده هایتان مراقبت کنید. 

 

راهکار های پیشگیری از بیماری قرقاول ها

همانطور که در میونه حرفای من متوجه شده اید، یکی از مهم ترین کارهایی که برای پیشگیری از بیماری های قرقاول ها باید انجام بدید، رعایت بهداشت در تغذیه و محیط پرورش اونها هستش.

اگر از اب و غذای ناسالم و فاسد در تغذیه اونها استفاده کنید و یا اب و غذای اونها را تا یکی دو روز عوض نکنید مطمِئنا پرنده های شما در اثر تغذیه از غذای فاسد بیمار خواهد شد. بنابراین شما باید روزانه سه بار اب و غذای اونها رو عوض کنید و هر بار ابخوری و دانخوری های اونها را شستشو بدید تا مطمئن بشید هیچ میکروب و باکتری در ظرف غذاخوری اونها وجود نداره

دومین نکته ای که در پرورش قرقاول ها باید رعایت کنید، بهداشت محیطی است . اگر در کف سالن پرورش قرقاول ها مقدار زیادی فضله وجود داشته باشد و شما انها را روزانه تمیز نکنید، مطمئن باشید که همین بوی بد باعث بیماری پرنده ها خواهد شد چه برسه به اینکه از اونها تغذیه کنه.!!!!

علاوه بر این دو موردی که حتما باید رعایت کنید، سعی کنید واکسن ها و انتی بیوتیک های لازم را با مشورت یک دامپزشک معتبر به پرنده ها تزریق کنید. 

  • ۹۸/۰۸/۲۸
  • حسن بیگی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی