پرورش قرقاول

آموزش تخصصی پرورش قرقاول

پرورش قرقاول

آموزش تخصصی پرورش قرقاول

  • ۰
  • ۰

قرقاول نژاد سبز

Green Pheasant


قرقاول نژاد سبز ( Green Pheasant ) با نام علمی (Phasianusversicolor) بومی کشور ژاپن است از این رو به آن قرقاول سبز ژاپنی نیز می گویند ، این قرقاول پرنده ملی کشور ژاپن محسوب می شود. این نژاد از ماکیان با نام قرقاول سبز کانادایی نیز شهرت دارند.


قرقاول نژاد طلایی زرد- لیمویی

Yellow Golden


قرقاول نژاد طلایی زرد (Yellow Golden) سویه تعقیر ژنتیکی یافته و جهش یافته از نژاد قرقاول طلایی چینی(بلژیکی) می باشد. این ماکیان را قرقاول لیمویی یا قرقاول لیمویی جنوب شرق آسیا نیز می گویند.


قرقاوول نژاد لیمویی در اواسط قرن بیستم توسط دانشمندی به نام پرفوسور جی جی پرورش و تکثیر یافت.


قرقاول نژاد طلایی( چینی ) بلژیکی

Golden Pheasant


قرقاول طلایی (Golden Pheasant) بومی مناطق جنوب شرق آسیا و کشور چین می باشد ، از اینرو این نژاد قرقاول را قرقاول جنوب شرق آسیا نیز می نامند. در بین مردم چین این ماکیان با نام مرغ طلایی شهرت دارند. نام علمی قرقاول نژاد طلایی چینی (Chrysolophuspictus) است. قرقاول طلایی بین عموم مردم با نام قرقاول بلژیکی نیز شهرت دارد.


قرقاول نژاد ریوز

Reeve’s Pheasant


یکی دیگر از انواع نژاد قرقاول Reeve’s Pheasant است که خواستگاه اصلی قرقاول نژاد ریوز ، کشور چین ، قسمتهای مرکزی کشور چین است و زیستگاه طبیعی آنها شامل مناطق و نواحی جنگلی و کوهستانی می باشد.


قرقاول نژاد لیدی آمهرت

Ladya mhersts pheasant


آخرین گونه از انواع نژاد قرقاول که در این بخش معرفی می کنیم لیدی آمهرت نام دارد ، لیدی آمهرت گونه ای از قرقاوول سانان و از راسته ماکیان به شمار می رود. نام علمی آن (chrysolophus amherstiae) است. این نژاد قرقاول بین مجموعه داران و فاروم های نگهداری قرقاول و پرندگان زینتی در سراسر جهان، گونه ای شناخته شده است.


  • ۹۷/۱۰/۲۷
  • حسن بیگی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی