پرورش قرقاول

آموزش تخصصی پرورش قرقاول

پرورش قرقاول

آموزش تخصصی پرورش قرقاول

  • ۰
  • ۰

قرقاول نیز همانند هر پرنده و جاندار دیگری می تواند دچار بیماری شود، شما را در این مقاله با انواع بیماری های قرقاول ها اشنا خواهیم ساخت. 




چند دسته از بیماریها بین قرقاول سانان مشترک می باشد که برحسب گونه، سن و محل زندگی، شیوع آن بین قرقاول ضعف و قوت می یابد که شامل :


ناهنجاری پنجه[۱۱] ، تورم کف پا[۱۲] ، سندروم بیماری آب آوردگی شکم[۱۳]، بوتولیسم، سل پرندگان[۱۴] ، اریزیپلاس، اسپیروکتوز[۱۵]، کوکسیدیوز، جرب، نیوکاسل، کریپتوکوکوزیس وآنفلوآنزا


کانی بالیسم[۱۶] (خودخوری)


در این ناهنجاری پرندگان به علت شدت نور زیاد، تراکم زیاد، تهویه نامناسب، کاهش پروتئین در خوراک، کمبود ویتامین، اسیدهای آمینه یا نمک در خوراک، گرسنگی طولانی مدت و غیره شروع به کندن پرهای همدیگر و در موارد پیشرفته شروع به خوردن همدیگر می کنند.


برای مبارزه با کانی بالیسم باید توجه پرندگان را به یکدیگر کم کنیم. از این رو باید نور سالن پرورش را آنقدر کم کنیم که پرندگان تنها بتوانند آبخوری و دانخوری را ببینند. همچنین می توانیم با آویزان کردن سبزی از دیوار یا سقف آنها را به خوردن سبزی مشغول کنیم و توجهشان را به همدیگر کم کنیم. در صورت مشاهده پرکنی باید از یک روش نوک چینی استفاده کنیم. نوک چینی باید در گله مورد پرورش به صورت هم زمان انجام شود.



  • ۹۷/۱۰/۲۰
  • حسن بیگی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی