پرورش قرقاول

آموزش تخصصی پرورش قرقاول

پرورش قرقاول

آموزش تخصصی پرورش قرقاول

  • ۰
  • ۰

 

اگر با استفاده از دستگاه جوجه کشی اقدام به جوجه کشی از تخم نطفه دار قرقاول های خودتان کرده باشید حتما با کلمه نطفه سنجی آشنایی دارید و یا اگر تا حالا آن را نشنیده باشید توی این مقاله می خواهیم در مورد نطفه سنجی قرقاول و هر پرنده دیگری با شما صحبت کنیم و نحوه انجام این کار را به شما آموزش دهیم. 

خب نطفه سنجی به عملی گفته میشه در طی آن پرورش دهنده با استفاده از یک چراغ قوه و یا چراغ نطفه سنج اقدام به بازبینی داخل تخم میکنه و میخواد ببینه آیا واقعا در داخل تخم جوجه وجود داره یا نه چون در صورتی که در داخل تخم جوجه ای وجود نداشته باشه پس جوجه کشی از اونا هم بی فایده است و در واقع برق و زمان بیخودی را برای این کار هدر داده ایم .

علاوه بر اون تخم هایی که بدون نطفه هستند رو باید از تخم های نطفه دار جدا کنیم چون که تخم های بدون نطفه به مرور زمان در داخل دستگاه جوجه کشی فاسد میشه و باعث خراب شدن تخم های سالم هم میشه و عملا باعث شکست و ضرر در جوجه کشی میشه پس لازم بدونید که نطفه سنجی لازم و باید هر 7 روز یکبار اون رو انجام بدید. 

در مقاله چگونه نطفه سنجی کنیم به صورت کامل و ساده نحوه نطفه سنجی از تخم نطفه دار پرنده های مختلف رو کامل توضیح داده و به علت طولانی بودن مطلب شما را به این لینک دعوت میکنم و حتما مطالعه کنید چون اطلاعات شما را در زمینه جوجه کشی افزایش خواهد داد. 

  • ۹۹/۱۱/۰۲
  • حسن بیگی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی