پرورش قرقاول

آموزش تخصصی پرورش قرقاول

پرورش قرقاول

آموزش تخصصی پرورش قرقاول

  • ۰
  • ۰

شاید شما نیز مانند هر کس دیگری علاقه مند به پرورش قرقاول در حیاط خانه خود باشید، قرقاول ها به دلیل قابلیت پروازی که دارند باید حتما در یک مکان سر بسته پرورش داده شوند. شما می توانید آنها را مانند مرغ و خروس در یک مکان ساده پرورش دهید. اما حتما باید محیطشون سر بسه باشه چون همون طور که گفتم اونا قابلیت پرواز دارند و ممکن از دست شما پرواز کنند. 

 

برای شروع پرورش قرقاول در حیاط خانه چیکار کنیم؟

خب این سوالیه که هر کسی قبل از شروع هر کاری از خود خواهد پرسید که چیکار کنم سریعتر به نتیجه برسم و درامد بیشتری هم از این راه کسب کنم. 

اولین و پرسود ترین راه خرید تخم نطفه دار قرقاول و یک دستگاه جوجه کشی خانگیه!!

چرا ؟

چون تخم نطفه دار قرقاول نسبت به جوجه قرقاول و قرقاول های مولد قیمت خیلی کمتری دارند و در صورت جوجه کشی از آنها قیمت تمام شده بسیار کمتری برای شما خواهد داشت. 

برای این کار نیاز به یک دستگاه جوجه کشی خانگی خواهید داشت، به عنوان مثال ایزی باتور 1 که ساخت گروه صنعتی است برای این کار مناسب می باشد و شما می توانید پرنده مورد نظر خود را انتخاب کنید و ادامه روند جوجه کشی را به دستگاه بسپارید. 

جوجه ها پس از 23 الی 25 روز از تخم بیرون خواهند امد و شما باید نهایت دقت را در مواظبت از آنها به خرج دهید. جوجه ها را در دو هفته اول زیر لامپ مادر مصنوعی یا لامپ افتابی نگه دارید و در طی این مدت با استفاده از ترکیب سبزیجات و تخم مرغ اب پز شده جوجه ها را تغذیه کنید.

هم چنین برای رشد بهتر و سریعتر جوجه ها می توانید از دان مخصوص جوجه مرغ ها استفاده کنید و حتما حتما با مشورت یک دامپزشک معتبر واکسن های لازم را به جوجه ها بدهید. 

 

گوشتی کردن و فروش قرقاول ها

اگر هدف شما پرورش و فروش قرقاول های گوشتی باشد، پیشنهاد ما قرقاول امریکایی است. این قرقاول ها در عرض شش الی هفت ماه گوشتی شده و به قیمت بالایی فروخته می شود. هم چنین اگر می خواهید تخم نطفه دار آنها را نیز برای فروش و جوجه کشی داشته باشید، می توانید چند عدد از قرقاول های نر و ماده را نگه داری کرده و اجازه جفت گیری و تخم گذاری را به آنها بدهید. 

 

بازار فروش قرقاول

اگر نگاهی به بازار پرنده ها و طیور داشته باشید، متوجه خواهید شد که قرقاول ها یکی از پرنده های پر طرفدار و پر فروش است که هر کسی که اوضاع مالی خوبی دارد، تمایل به نگهداری و یا مصرف گوشت و تخم این پرنده دارد. 

  • ۹۸/۰۸/۲۶
  • حسن بیگی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی